Att lägga sig ner i sängen på ett hotellrum och slå på TVn – det är en dröm för många. Den stunden – innan man exempelvis ska på möten eller affärsmiddagar – är väldigt viktig.
En hotell-tv fungerar dels som avslappning där man kan zappa mellan olika kanaler – och dels också som ett fönster mot omvärlden där kan följa olika nyhetssändningar från hela världens olika redaktioner. Allt detta förutsätter emellertid också att hotellet tar frågan om hotell-tv på ett större allvar.
Bekvämlighet genom en hotell-tv
Ett hotell ska erbjuda bekvämlighet – både i de allmänna ytorna och på rummen. En hotell-tv är det som på många sätt kan definiera det senare. Genom att dels ha en tv som är enkel att begripa och navigera sig fram genom, dels ha ett stort och bra kanalutbud och dels också ha ett system där man exempelvis kan beställa extra kanaler, boka in spa eller gym och beställa room-service.
Saknar ditt hotell detta så är det dags att ta tag i den saken. Moderna system för hotell-tv finns tillgängliga och en investering i dessa lösningar är något som definitivt kan betala av sig. Dels i form av återkommande gäster – men dels också i form av pengar för marknadsföring.
Chans till smart marknadsföring
En smart grej är nämligen att använda en hotell-tv som ett skyltfönster där lokala företag – restauranger, butiker och så vidare – kan marknadsföra sin verksamhet på. Man kan exempelvis visa upp fina rabatter, man kan visa upp sin meny – och man kan genom detta också locka din gäst till ett besök ute på stan.
Det är en detalj som ger en slags passiv inkomst. Det stör inte gästerna – tvärtom! – och som hotell får man också en chans att få in pengar via en överlägsen plats för marknadsföring. Gästerna är ofta långväga ifrån och vet inte så mycket om staden. Genom att använda en hotell-tv som en plats för marknadsföring så blir man också det självklara valet.